när man tränar kan man äta vad man vill.

Den filosofin kör jag hälften av veckans dagar. De andra dagarna har jag ångest, äter nyttigt och bestämmer att från och med nu ska jag ta tag i mitt liv. Fast gud vad det är tråkigt, äta nyttigt. Jag lever ju för maten, jag läser om mat, drömmer om mat och planerar min tid efter maten. Klart jag ska få äta vad jag vill, när jag vill och hur mycket jag vill!

Eftersom det blev sjukt lugnt igår hade vi ingen anledning att inte dra oss upp ur sängen i tid och hinna med ett bodypump-pass före lunchen. Sjukt nice att träna på förmiddagen så har man det gjort, och sedan kan man äta hela dagen. Vad man vill. Med gott samvete.
Vi gick till fiket på klostergatan, (gå dit och skriv dina memoarer mallan, sjukt bra) och åt kalkonsallad med chevrecreme och en quiche.




Sedan skulle vi dela en kaka, men blev självklart två då David resonerade att efter en tung ckokladkaka måste man ha något lättare som en citronpaj.



Ikväll blir det tre rätters:

Pocherat ägg med handskalade räkor, avocado och baconchips.

Ryggbiff med sauterad spenat, glacerad svartrötter och hemmagjord bearnaissås

Äppel, sultanrussin och mandel i kolasås med vaniljglass och segt havreflarn.

Mummakardemumma.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0