för mycket frågor.

Har precis packat mitt pick&pack för ta tåget till småland. Pappa fyller som sagt 50 år så ska ha hem hela tjocka släkten på kalas ikväll. Jag gillar kalas, då det allrid finns mycket mat och maten på kalas är alltid gjort med extra omsorg.


Sedan på söndag-torsdag blir det fjällen, även detta med familjen. Så en stor dos familj kommande vecka. Jag älskar umgås med min familj, men ibland blir det för mycket av det goda. För mycket..frågor.
Jaha, och vad pluggar Karin?
Vem träffar Sofie nu då?
Vad gör Kristin?
Hur mår Malin?
Är det svårt i skolan?
Vad hette alla i din klass?
Har ni mycket lektioner?

...ni vet, det vanliga snacket. De gör ju det av kärlek och för att de faktiskt vill veta. Och bryr sig.
Så det är väl bara att sammarbeta. Ska i vilket fall bli sjukt mysigt. Massa skidåkning, varm choklad i backen och kvällar med bastubad och sällskapsspel. Så får nog ta alla de där utfrågningarna med en klackspark. Vi vet ju alla, att om 20 år är det vi som är de där jobbiga mammorna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0